Coasta de Azur sfaturi pentru un concediu de vis

1. calatorii
  2. 2 Comentarii

Dupa cum stiti, de curand m-am intors din ultimul concediu petrecut pe Coasta de Azur. Cum am vazut ca sunteti interesati de aceasta experienta, astazi voi scrie un articol introductiv, urmand mai apoi sa prezint splendidul oras Nisa, statul Monaco, orasul Menton, satul Eze si cateva plaje din imprejurimi.

Cel mai usor de ajuns pe Coasta de Azur este cu avionul. Dintre toate companiile aeriene de la noi, doar Blue Air are cursa directa catre aeroportul din Nisa, o alternativa ar fi Tarom, aici depinde daca face escala sau nu in Paris. Nu v-as recomanda Tarom pentru ca preturile ajung pana la 800 euro/ pasager pentru un zbor dus-intors. Noi am ales sa zburam cu Lufthansa, avand o escala de o ora in Munich. Regret doar ca escala nu a fost mai lunga, sa am timp si eu de cumparaturi.nisa-franta

La aeroport trebuie sa faceti check-in la unul dintre aparatele din aeroport, atat in Otopeni, cat si la intoarcere la aeroportul Nice Cote D’Azur. La intoarcere fiti atenti pe ce terminal trebuie sa ajungeti, este o distanta considerabila intre cele doua, pe care nu prea o puteti parcurge pe jos.  Am decolat la ora 13, am facut doua ore pana in Munich, acolo am intrat prin magazine duty-free si am mers controlul pasapoartelor, mai apoi la poarta de imbarcare catre Nisa. Am ajuns la destinatie la ora 17, ora locala a Frantei si a urmat distractia.plaja-nisa

Nestiind incotro sa o luam, am intrebat pe cineva din afara aeroportului si ne-au indicat sa iesim undeva sus, la strada si sa asteptam autobuzul 57. Am stat in soare vreo jumatate de ora, timp in care niciun autobuz nu a vrut sa ne ia. Ne-am intors in aeroportul si abia atunci am vazut ca era statie special amenajata de unde iti cumparai bilet in autobuze care luam turistii din aeroport… Deci nu faceti ca mine, cum iesiti din aeroport, imediat in partea stanga veti vedea statia, intrati sa va luati bilet de la caserie si mai apoi mergeti si prindeti loc la coada, urmatorul autobuz pleaca de regula in 15-20 minute. Trebuie sa luati autobuzul 98, un bilet costa 6 euro. centru-nisa

Drumul de la aeroport spre Nisa nu este deloc lung, dar ajungand la ora de varf o sa faceti putini peri albi. Sunt vreo 8-10 km din aeroport pana in centrul Nisei, pe care ii veti parcurge in 40 minute, chiar o ora. Dimineata am ajuns in 10 minute din centru.Nice-Le-Chateau

Ajunsi in centru, am coborat la ultima statie Promenade des Arts, foarte aproape de parcul central, de un magazin alimentar Monoprix, de piata Garibaldi, de muzeul de Arta si de Teatrul National.coasta-de-azur

Dupa ce am ajuns si ne-am cazat, am luat-o la plimbare pe jos prin Nisa. Am trecut prin centru, am ajuns la celebra strada unde se plimba francezii si turistii “Promenade des Anglais” si ne-am oprit pe plaja. Se poate vedea si in poza ce multa lume era pe plaja la ora 9. O atmosfera placuta si relaxanta, valurile marii, plaja plina de pietre de dimensiuni mari, de zici ca faci masaj cu pietre vulcanice…Cam atat pentru prima zi.

Va urmapiata-centrala-nisa

nisa

2 Comentarii - “Coasta de Azur sfaturi pentru un concediu de vis”

Lasa un comentariu:

Campurile marcare cu (*) sunt obligatorii! Adresa de email NU va fi facuta publica!