Noaptea muzeelor 2017

1. Evenimente
  2. Adauga un comentariu

Primavara aduce cu ea targuri si festivaluri, activitati multiculturale si desigur, Noaptea muzeelor. Un eveniment cultural la care poate oricine participa, si care se desfasoara in toata Europa in acelasi timp. Astfel, scuze precum: nu am timp, nu am bani, nu ar trebui sa existe, oricine fiind binevenit.

Anul acesta am reusit sa vizitez in doar 4 ore, trei muzee. Primul la care am poposit a fost muzeul Theodor Aman. Sigur ati auzit de marele pictor Theodor Aman. Noi am fost surprinsi placut sa aflam ca muzeul se afla in mijocul capitalei, foarte aproape de Ateneul Roman, fiind chiar fosta casa atelier a pictorului, construita in 1868, dupa proiectele acestuia. Muzeul nu este unul mare, dar are suficienta opere de arta pictate de Theodor Amman care merita vizitate. Casa in sine este foarte frumoasa, arhitectura nefiindu-i modificata de-a lungul timpului. Ce nu mi-a placut a fost ca mi s-a atras atentia ca nu am voie sa fac poze, decat contra unei sume de bani, desi la intrare nu ne-a zis nimeni nimic de acest aspect si nici nu am vazut vreun afis. Am plecat cu un gust usor amar, dar mi-a trecut repede.

Urmatoare destinatie a fost muzeul si visteria Bancii Nationale a Romaniei. Am ajuns acolo si am ramas surprinsi sa vedem ca nu exista coada. Am mers pana la intrare si stupoare, anul acesta nu a mai intrat in circuitul noptii muzeelor. Dezamagire mare, dar asa am avut timp sa ajungem la destinatia suprema a serii: Cimitirul Bellu,

Pentru cei care sunt din Moldova, sau au rude pe acolo, stiti prea bine ca noi in noaptea de Inviere merge sa aprindem candele in cimitir. Nimic nou sau infricosator pentru noi. In schimb pentru bucuresteni si altii veniti de prin alte parti, era ceva inedit. Cimitirul Bellu este considerat un muzeu in aer liber. Astfel, in noaptea muzeelor, am mers pentru a fi ghidati intr-un tur de cimitir, pe la cunoscutii si apropiatii marelui titan Titu Maiorescu. Anul acesta celebrandu-se si centenarul mortii acestui om politic si cultural.

Cum a fost? Ok, as putea spune. Mi-a placut ca am primit explicatii succinte despre fiecare monument inclus in tur. Am intrat si intr-o cripta, dar nu am vazut aproape nimic, fiind intuneric. De fapt a fost intuneric in tot cimitirul, aleile fiind iluminate doar de cateva candele care urmareau traseul ghidat. Recomand sa mergeti ziua, nu inainte de a cauta pe internet ce monumente merita vizitate si care este povestea din spatele lor. Eu l-am vizitat acum 2 ani de zile si a fost o experienta inedita.

Ultimul popas a fost Muzeul George Enescu. Maretul palat Cantacuzino de pe Calea Victoriei. Nu speram sa fie deschis publicului, dar cum ne intorceam noi acasa pe jos, de la Piata Victoriei, l-am vazut. Am intrat foarte repede, coada mergand repede. Am fost bucuroasa si impresionata, de fiecare data cand treceam pe acolo il admiram de afara. Arhitectura magnifica, opulenta, gusturi rafinate si din pacate, cateva portiuni de tavan scorojit. Mare pacat ca aceste locuri nu sunt ingrijite. Am vazut prima vioara a lui Enescu, primul pian, locul unde compunea si sustinea mici concerte. Cum sa nu imi placa si sa nu fiu mandra? Doar s-a nascut si el in Botosani.vioara-george-enescu

Ca amintire, am cumparat un magnet. Si am promis ca voi reveni candva.

P.S Daca vreti sa vizitati palatul Cantacuzino, pe 31 martie, puteti vizita si asista la Recitalul de viola, din Aula, pe data de 31 mai. concert-palat-cantacuzino

Per total a fost o experienta frumoasa. In anii trecuti am mai vizitat BCU si Muzeul de Arta a Romaniei, muzeul Dimitri Gusti si muzeul de Geologie.

Abia astept sa vad unde mai merg in 2018 la Noaptea Muzeelor.

Lasa un comentariu:

Campurile marcare cu (*) sunt obligatorii! Adresa de email NU va fi facuta publica!